Päätimme edellisissä treeneissä, että alamme käymään Jopon kanssa kaksi kertaa viikossa treeneissä. Treenit ovat maanantaisin Espoossa ja torstaisin Helsingissä. Olin ensimmäisiä treenipaikalla. Kenttä oli liukas vielä liukkaampi kuin maanantaina. Kauhistelin vain, että miten pysyn siinä pystyssä.

Jatkoimme Jopon kanssa samalla teemalla eli yritämme rauhoittaa sitä. Aluksi minä olin liinan perässä, mutta en tiedä näyttikö minun touhu niin toivottomalta, että toinen maalimies tuli liinan päähän ja minun piti pysyä paikoillani :) Saivat kuin saivatkin Jopon rauhoittumaan hetkeksi ja siitä autoon. Maalimies vei Jopoa ja ennen kentän loppumista, Jopo käänsi kelkkansa takaisin kohti kenttää. Siihen maalimies sanoi, että oho onpas se vahva. Minä mielessäni, että joo niin on, ei ole helppo viedä sitä liukkaalla sinne minne haluaa ;) Lopulta minä sain liinan käteeni ja vein sen autoon.

Toisella kierroksella minä olin alussa liinan perässä, mutta sain taasen apuja. Tällä kertaa Jopo rauhoittui mielestäni paremmin ja kauemmaksi aikaa; kyllä se siitä pikkuhiljaa. Varsinkin kun nyt käymme kaksi kertaa viikossa treenissä, edistystä varmaan tapahtuu nopeammin. Meidän vuoron jälkeen juttelin maalimiehen kanssa ja hän sanoi, että on hyvä että Jopo vastustaa maalimiestä niin voimakkaasti. Maalimiehen on vaikeaa kuljettaa vastustavaa koiraa mukanaan, kisoja ajattellen ;) Lisäksi itse puru on hyvä (syvä ja ei mälvää), mutta kun Jopo saa hihan alkaa se ravistelemaan ja kauhomaan sitä tassuillaan. Tähän nyt yritetään saada sitä rauhoittumista.